Orange is the new black, or is it blue?

Igår hade vi en riktigt bra dag, vi var iväg till ett fängelse, ett kvinnofängelse! Det var sååååå cooolt :D Allt jag tänkte på var Orange Is The New Black :D Hoppas ni har sett den serien; för den är riktigt bra. Vi fick inte ta med något in såklart, och vi fick gå igenom detektorer och portar. Jag har ju faktiskt varit på ett fängelse förut eller jag två om man räknar rättspsykiatrin när jag hade praktik och även Salberga. Det var väldigt mycket annorlunda, för det första så var vi liksom i fängelset, alltså vi var i samma rum som de intagna. Kunde prata med dom och så. De var mycket trevliga och många var unga, typ i min ålder, vissa yngre, vissa mycket äldre. Vi fick titta på en utav cellerna, de va väl ungefär lika stora som mitt badrum, lite mindre. Iofs så är mitt badrum rättså stort men att bo i det skulle jag inte vilja göra, speciellt inte två stycken. Toaletten var typ en halv meter från sängen; roligt om man är dålig i magen liksom. Det var iaf riktigt intressant att få se och uppleva detta :)
 
Sen när vi kom tillbaka blev vi bjudna på middag på Applebees av Brian som är VD över den organisation som vi har besökt. Hur rolig som helst, försökte lära honom lite svenska; det gick sådär men vi fick ett gott skratt iaf. Vi beställde in Mahamba mama som är en paraplydrink med annanas, mycket bättre än den förra jag prova :) 
 
En mycket lyckad dag! 
 
Idag har vi bara pluggat, måste speeda på nu så att vi kan njuta av Florida och New York :)
 
Puss
 
 

Kommentarer
mamma säger:

Så skönt att ni har gjort det projektet klart haha. Du vet hur morsan oroar sig hehe. kramar till dig

Svar: haha :D
Therese Sköld

2015-02-14 | 18:00:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback