IGÅR VAR DET INTERNATIONELLA CAPS LOCK DAGEN ! BARA SÅ NI VET!

Hola amigos!
Torsdagen är redan här och tiden går snabbare än någonsin! Känner mig allmänt stressad, det är mycket nu. Stor redovisning nästa vecka, tenta veckan efter de. Söka stipendium, åka hem till karlstad, jobba 2 dagar i veckan, träna, laga mat ja ni vet allt det där! Hinner inte med!!!! Men det är rättså skönt också, kan bli lätt uttråkad när jag inte har något alls att göra! 
 
Eftersom vi jobbade på bra i skolan igår så kunde vi ta sovmorgon idag! Woho! Ska snart åka till jobbet och härja så det var sjukt skönt att få sova ut! Imorgon blir det också jobb och lördag med så det kommer nog bli en lugn helg :)
 
Japp de va de !
 
 

Socionom

Lite reflektioner såhär på eftermiddagen. Nu har jag snart läst 2,5 år på socionomprogrammet och ibland slår tanken mig "shit kommer jag orka med detta" Förstå mig rätt jag kommer inte hoppa av eller något sånt jag vill mer än allt ha denna titeln och jag kommer vara sjukt stolt över mig själv när jag får min examen i januari 2016. Allt som jag har varit med om i livet har tagit mig dit jag är idag och för ca 10 år sen, var socionom det absolut sista jag ville bli. "Tänker inte bli någon jävla soctant". Jag hatade allt som hade med soc att göra, jag hatade poliser och myndigheter överlag. Alla dessa jäkla maktpositioner som ska ta hand om de som är mest utsatta i samhället, det får inte bli fel då. Men sen gick det några år och jag började mer och mer dra mig till detta yrket, kunna hjälpa någon och göra skillnad för någon tror jag är meningen med livet och jag tror inte det finns något som får en själv att må så bra som man gör när man hjälper någon annan. Låter kanske själviskt men nej jag tror inte att man i grunden hjälper människor för dennes skull utan jag tror det egentligen handlar om att man gör det för att må bra själv. Men det spelar egentligen ingen roll för det viktigaste är att det blir rätt hjälp och att den sprids vidare.
 
Men det är också detta som gör att jag ibland känner mig så hjälplös. Hur FAN ska jag kunna bli en BRA socionom. Jag menar det finns många som går ut med en socionomexamen men hur många är egentligen bra? Jag är så rädd att jag ska bli okänslig och att min cyniska sida ska ta överhand. Att jag ska göra fel så att någon hamnar mellan stolarna. Jag är cynisk på det sätt att jag vet att det finns så otroligt många hemska människor och idioter ute i världen och att jag vet att många sitter i maktposition för det är där de trivs. Läs mina ord rätt nu, jag säger absolut inte att alla som har en maktposition är rötägg! Jag hoppas till gudarna att jag aldrig blir en utav dom. Men om jag hela tiden håller mig kritiskt till mitt arbete så hamnar jag förhoppningsvis aldrig där.
 
Vad som har fått mig att börja tänka på detta nu då helt plötsligt, jo jag har lyssnat på en dokumentär som berörde mig något så otroligt. Jag gick i skogen och lyssnade och ville ibland bara slå på ett träd för att jag blev så sjukt frustrerad och provocerad. Jag blev så otroligt ledsen och jag ömmar så för personen som dokumentären handlar om. Känner inte ens männsikan men ändå vill jag bara krama henne och säga att ingenting var hennes fel. Att jag blir så berörd av en dokumentär skrämmer mig för hur ska det gå när jag kommer ut sen, när jag sitter där och verkligen ska träffa dessa människor som är så utsatta hur ska jag orka med? Hur ska jag orka med all misär? Det var just dessa tankar jag hade när jag var yngre, ska jag växa upp dåligt och sen jobba med massa misär också?? Hur tänker jag egentligen? Men jag ömmar ju för dessa människor så det blir nog bra ändå i slutändan, sålänge jag får bo på landet, komma bort från allt när jag slutar jobbet och bara andas naturen och drömma mig bort. Gå hand i hand med någon i gräset samtidigt som mina hundar springer runtomkring, läsa en varsin bok i varsin ände av soffan och bara känna ett inre lugn det är vad jag kommer behöva för att fixa detta jobb tror jag. Sen beror det självklart på vad exakt jag kommer jobba med i framtiden, alltså vilket område det blir. Det kommer bli tufft tror jag men jag hoppas det jag vet och varit med om kan göra mig till en bättre socionom och en bättre människa. 
 
Sorry att det blev så långt, kunde inte hejda mig när jag väl satt igång! 
 
 
 

Upp och ner

Ny vecka, nya möjligheter, eller? Fy jag känner att denna vecka kommer bli en jobbig vecka. Är inne i någon dipp nu då allt bara känns skit! Fy va jag hatar sånna här dagar, vill bara ligga kvar i sängen och vakna upp när jag är på topp igen! Men det är väl som man säger att man måste ha dåliga dagar för att kunna uppskatta de bra! Tur att jag har min bebis här iaf, han har ju en förmåga att pigga upp en :)
 
 

TVD

Shit va denna vecka har gått fort! Det är redan fredag!! Jag har luggit en dag efter hela veckan, känns mer som det är torsdag idag än fredag. Vad bjuder er fredag på då? Jag ska jobba hela kvällen, sen blir det hem och se på THE VAMPIRE DIARIES!!! WOHO!! Älskar när alla serier kommer tillbaka nästa vecka är det dags för SUPERNATURAL min absoluta favoritserie någonsin! :) Då låser jag in mig och stänger av telefonen, stör mig inte för guds skull! haha
 
Jag funderar på att köpa PS4, är grymt sugen på de men jag går och funderar på om det är värt de. Jag kanske skulle vänta lite tills det går ner lite i pris. Finns ju PS3 nu för bra priser men va tusan, jag har svårt att köpa en äldre version när det finns nyare :) Känns ju otroligt dumt! Vad tycker ni ska jag köpa PS4? Ska ha det vita isf :)
 
 
 

Äntligen!

Äntligen har jag hittat tillbaka till friskisosvettis! Trivs så sjukt mycket bättre där än va jag gjort på Actic. Plus att dom har öppnat ett nytt friskis mitt i stan så det är ju prima! Drygt dock att jag betalar dubbelt, har väl två månader eller något kvar på actic att betala men jag köpte 3 månaders kort på friskis iaf, orkar inte massa autogiron, plus att efter jul hinner jag nog inte med så överdrivet mycket träning. 
 
Idag var jag iaf iväg och körde Ben/Rumpa och Mage :) Härligt, älskar att köra ben och rumpa speciellt eftersom min rumpa har tagit sitt pick o pack och dragit sin kos! Va fasen blire liksom. Jag som alltid har haft en bra rumpa :/ Nu är den bara platt!! Inte bra, men det är bara att jobba på. Nu efteråt är jag helt skakis i benen så det känns ju toppen iaf!
 
 
Idag är det 1 oktober och jag bara ÄLSKAR hösten! Så himla vackert! Igår hämtade jag ut min telefon också så underbart att ha min underbara telefon tillbaka så jäkla bra är den! :)
 
Japp det var nog det jag hade att berätta för tillfället ;)