10 veckor

Nu var det ett tag sen, känns som det har gått i ett sen jag kom hem från USA. Det är redan påsk denna vecka.. shit! Förra året på påsk satt jag bara i min lilla lägenhet och pluggade, hade såååå jäkla tråkigt! Iår åker jag till Karlstad, mycket roligare än att sitta själv. 
 
Idag har jag gjort första dagen på praktiken, ska vara med en enhetschef, så det är mycket intressant. Känns bra än sålänge iaf. Roligt att jag nu kan sitta med och förstå mer vad de menar med alla lagar och komplicerade ord. :)
Shit kan inte fatta att jag är inne på min 6:e termin, c-uppsatsen är skriven och inlämnad och nu väntar 10 veckors praktik. Efter sommaren är det bara en termin kvar!! Crazy!!
 
Någon mer än jag som börjar längta ordentligt till sommaren nu? Ska bli så skönt med lite värme, fick mersmak efter några dagar i florida. :D
 
 

Home sweet amazing home

Hemma i lilla Sverige igen. Shit Sverige är verkligen litet men ååååh va jag älskar Sverige. Vi har det så sjukt bra här. Efter att ha spenderat 7 veckor i USA så har jag fått en helt annan bild av både USA och Sverige. Jag har alltid tänkt att jag skulle vilja flytta dit men så känner jag inte längre. Visst USA är ett sjukt roligt och spännande land och du kan göra vad du vill men du måste ha pengar. USA är toppen för de som har mycket pengar. Jag tänker absolut åka tillbaka och semestra där dock, för det funkar fint. :) Men det är aldelles för mycket misär överallt för att jag ska fixa att bo där. Nej jag ska ha mitt lilla hus på landet i värmlandskogarna där det är lugnt och skönt. Men vilken upplevelse jag och Bea har haft och va mycket jag lärt mig och jag har garanterat utvecklats som person.
 
Så himla skönt att komma hem till våren!! Underbart, man blir bara sådär glad och typ kärlekskrank så fort solen poppar fram och all snö är borta. Känslan att få mysa med världens bästa hund är obeskrivlig, som jag saknat mitt lilla monster.
 
 

Packa

Har börjat packa lite nu, hmm, ja vi får se hur detta går. Jag har shoppat alldeles för mycket!!!
Har shoppingförbud när jag kommer hem. Får hoppas på att det inte blir övervikt, för det kan bli dyrt! C-uppsatsen börjar bli färdig bara lite lite kvar så det känns skönt. Tänk i början när man gick och oroa sig för att skriva C-uppsats, kan inte påstå att det varit speciellt svårt direkt. Sen blir det praktik och efter det har jag en kandidatexamen i socialt arbete :D Bara 20 veckor kvar i skolan efter sommaren, ska bli skönt att bli färdig.
 
Detta är en del av det jag shoppat:
 
 
 

1 vecka kvar!

Nu är det bara en vecka kvar tills vi åker hem, eller ja inte riktigt. Vi åker på söndag, men är hemma tidigt på måndagmorgon. Jag tycker faktiskt det ska bli rättså skönt att komma hem nu. Längtar efter Dumle och min lägenhet och jag saknar att köra bil!!!! Förra veckan var vi fyra dagar i orlando och tre dagar i New york. Så häftigt var det, Universal studios var det fränaste jag gjort! Linn , du skulle dött! Diagon gränden och hogsmeade var hur coolt som helst. Jag var typ mållös! Sen var vi även på Sea world, jätteroligt!! :) Jag kan fortfarande inte förstå att jag varit i New york, det kommer nog när jag kommer hem. Där såg vi iaf frihetsgudinnan, empire, china town, public library, central park, times square. Vi hann med riktigt mycket på 3 dagar :)